İş yerinizdeki yapmamanız gereken şeyler.‏

İş yerinizdeki bir arkadaşınızla paylaştığınız şeyler kısa sürede 
çığ gibi büyür ve tüm şirket tarafından duyulabilir.
 
İş yerinde geçirilen uzun saatler sırasında bebek planlarından mide ağrılarına 
kadar her şey gündeme gelebilir.

İş yerinde unutmamanız gereken hassas bir çizgi vardır. 
Önemli bir rapor üzerinde çalışırken işle arkadaşlığı karıştırmamalısınız.

Unutmayın, iş iştir, arkadaşlık arkadaşlıktır. Çoğu çalışan konuştuklarının en az 
ne giydikleri kadar önemli olduğunun farkında olmaz.

Kendileri ve başkaları hakkında çok konuşan insanlar, yeteneksiz, 
üretemeyen, profesyonel gelişimi yetersiz görülebilir.

Ağız ishali olarak adlandırılan bu durumdan uzak durmanızı sağlayacak, 
iş arkadaşlarınızla paylaşmamanız gereken 11 öneri şöyle;

1. Maaş
Ne kadar maaş aldığınız sizi ve insan kaynaklarını ilgilendirir. Bunu açıklamak size olan güveni sarsar.

2. Sağlık sorunları
Sağlıkla ilgili şikayetleriniz, acılarınız, ağrılarınız kimseyi gerçekten ilgilendirmez. En doğrusu yakınmak yerine, sağlık sorunlarınız için doktora görünmenizdir. İş veren sağlık sorunlarınızla ilgili tedaviyi pahalı bulabilir veya yüksek riskli çalışan olarak görebilir.

3. Dedikodu
Kimin hakkında dedikodu yaparsanız yapın bu sizi güvenilmez gösterebilir. 
Dahası, sizinle birlikte dedikodu yapan bir çalışan, başkasıyla sizin de dedikodunuzu yapabilir.

4. İşle ilgili şikayetler
İş yeri ve iş yükü hakkındaki sabit şikayetleriniz stres seviyenizi yükseltir veya kimsenin 
zinle öğle yemeği yemek istememesine neden olur. İş yerinizin politikasını ve 
kurallarını eğenmiyorsanız yöneticilerle uygun bir şekilde paylaşın ya da ayrılın.

5. Harcamaları eleştirme
Aldıklarınızla, giderlerinizle ilgili şeyleri konuşmayın. Bu yaşam tarzınızla ve maaşınızla ilgili spekülasyonlara neden olabilir.

6. Kişisel detaylar
Kişisel yaşamınız hakkındaki detayları paylaşmayın. İş arkadaşlarınız bu bilgileri bir gün size karşı kullanabilir.

7. Politika ve inançlar
İnsanlar her iki konuda da güçlü ve tutkulu görüşlere sahiptir. Bu sebeple iş arkadaşlarınızla aranızda soğukluk oluşabilir ve kariyerinizi negatif etkileyebilir.

8. Yaşam tarzı değişiklikleriAyrılıklar, boşanmalar ve bebek yapma planlarının sadece bilmesi gereken kişilerle paylaşılması gerekir. Diğer taraftan insanlar, yeteneklerinizi, tutkularınızı ve limitlerinizi bilebilir. Bunu ileri de size karşı kullanabilir.

9. Meslektaşlarınızla ilgili olumsuz düşünceleriniz
Eğer meslektaşlarınızın yaşam stili, kıyafetlerini, işlerini beğenmiyorsanız 
eleştirilerinizi kendinize saklayın.

10. Akşamdan kalma ve hafta sonu maceraları
Hafta sonu çok eğlenmiş ve alkolü fazla kaçırıp sizden beklenmeyen şeyler yapmış veya vahşi doğada maceralı ve eğlenceli vakit geçirmiş olabilirsiniz. Ancak tüm bunları kimseyle paylaşmayın. Bu sizin profesyonel olmadığınızı, hatta güvenilmez olduğunuzu düşündürebilir.

11. Kişisel problemler ve ilişkiler – ofis içinde ve dışında
Yanlış evlilikler, romantik ilişkiler çalışanın kararsız olduğunu gösterebilir. 
Ofiste romantik ilişkiler yaşamak ve kalp kırmak yanlıştır. Bu kendi kuyunuzu kazmaya benzer. 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
0Shares

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

%d blogcu bunu beğendi: