Turizm Sezonu Başlıyor, Kaliteli Eleman Arayışı Sürüyor

Oteller yaşanan ekonomik kriz nedeniyle ince eleyip sık dokuyarak kaliteli eleman alarak, az elemanla çok iş yapabilmenin çarelerini arıyorlar.

Türkiye’nin 250 bin yatak kapasitesi bakımından Türkiye’nin en büyük destinasyonu olan Manavgat-Side’de 2020 turizm sezonuna 1,5 ay kala 4 ve 5 yıldızlı otellerde kaliteli turizm limanı bulma telaşı başladı. Eleman alımına başlayan otellerin personel müdürlüğüne iş başvuruları yağmaya başladı. Ancak oteller yaşanan ekonomik kriz nedeniyle ince eleyip sık dokuyarak kaliteli eleman alarak, az elemanla çok iş yapabilmenin çarelerini arıyorlar.

.turizm-personel-001.jpg
turizm-personel-002.jpg120 BİN SİGORTALI TURİZM ÇALIŞANI
SGK Manavgat Müdürü Ali Duru, her yıl 5,5 milyon yerli ve yabancı turistin tatil yaptığı Manavgat’ta sigortalı 120 bin turizm çalışanının bulunduğunu söyledi..

turedr-barut-2.jpg

Manavgat Side Turizm Otelcileri Birliği Turizm ve Otelciler Birliği (MASTOB) Başkani Cengiz Haydar Barut, bölgede turizm sezonunda kalifiye eleman bulmanin zor olduğunu bildirdi.

mastob-baskani-cengiz-haydar-barut,-001.jpg

ZARARINA TESİSİ AÇIK TUTUYORLAR
Otellerin turizm çalişanlarini otellerde tutabilmesi için bölgede turizm sezonunun 6-7 aydan 12 aya çıkmasi gerektiğini belirten Barutşunları anlattı: ”Turizmciler her sezon öncesi en çok kalifiye eleman bulmakta sıkıntı çekiyorlar. Bu nedenle bazı oteller zararına da olsa otellerini 12 ay açık tutuyorlar. Turizm sektöründe kalifiye eleman kolay yetişmiyor.

TURİZM SEZONU 12 AYA ÇIKMALI
Gençlerin turizmi iş kolu ve meslek olarak görmesi için turizmin 6-7 ay ile sınırlı kalmayarak 12 ay 365 güne çıkarılması gerekir. Ölü sezon denen dönemde 5 ay işsiz kalınması, gençlerin farklı meslek ve iş koluna kaymasına neden oluyor.”

KALİFİYE ELEMAN, ERKEN REZERVASYON SAĞLAR
Barut, turizm okullarinin kalifiye eleman yetişmesinde önemli katkıda bulunduğunu belirterek, “Turizm sektöründe müşteri memnuniyetini turizm sektörü çalışanlari oluşturur. Özellikle servis elemanlarının turistlere servis ve sunumu davranışları çok önemlidir. Memnun kalan turist aynı zamanda bir önceki yılın erken rezervasyonudur” dedi.

turizm-personel-003.jpg
turizm-personel-004.jpg
turizm-personel-005.jpg
turizm-personel-006.jpg
turizm-personel-007.jpg
turizm-personel-008.jpg
turizm-personel-009.jpg
turizm-personel-010.jpg
turizm-personel-011.jpg
turizm-personel-012.jpg

ABDURRAHMAN BÜYÜKKESKIN

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
0Shares

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0Shares